VAT i CŁO od 1.7.2021 - kupujący
Od 1 lipca 2021 r., w związku z nowymi przepisami unijnymi, nastąpią zmiany w przepisach celno-podatkowych dla przesyłek wysyłanych z krajów trzecich do klientów w Unii Europejskiej. W ramach Polityki Gwarancji Satysfakcji Kupującego dostosowujemy nasze procesy tak, aby pomimo tych zmian nie zmniejszył się Twój komfort zakupów. W tym artykule dowiesz się, co te zmiany oznaczają dla Ciebie i jak się zachować, jeśli skontaktuje się z Tobą poczta/administracja celna z prośbą o uzupełnienie informacji o przesyłce. Jeśli potrzebujesz konkretnej pomocy, możesz skontaktować się z naszym helpdeskiem.
VAT - VAT jest teraz należny od wszystkich przesyłek z krajów trzecich. W przypadku przesyłek do 150 € nasza platforma Marketplace w trybie IOSS zrobi to za Ciebie. Z tego powodu istotne jest, abyś w ramach wezwania przewoźnika (Poczta Polska) podał informację, że VAT został już zapłacony przez platformę w trybie IOSS pod numerem rejestracyjnym IM2030000017. Z powiadomienia o tym numerze wynika, że podatek VAT od przesyłki został już zapłacony. Jeśli przewoźnik IOSS nie zna numeru naszej platformy, podatek VAT zostanie naliczony podwójnie. Wszyscy dostawcy z krajów trzecich zaangażowani w naszą platformę marketplace są pouczeni o konieczności podania numeru IOSS w danych dostarczanych międzynarodowym przewoźnikom. Jednak niezbędnych danych może brakować przed uruchomieniem systemu. Jednocześnie sprzedawcy zobowiązani są dostarczyć do każdej przesyłki zgłoszenie celne CN22 oraz etykietę informującą o zapłacie podatku VAT w systemie IOSS.
CŁO - Nowe przepisy wymagają odprawy celnej wszystkich przesyłek. Jeśli spedytor poprosi Cię o uzupełnienie informacji potrzebnych do procedury celnej, zrób to niezwłocznie i dołącz fakturę wystawioną przez sprzedawcę. Możesz go znaleźć na swoim koncie użytkownika. CŁO jest bezpłatne dla przesyłek do 150 €. W przypadku przesyłek o wartości powyżej 150 € urząd celny naliczy kupującemu CŁO i VAT w odpowiedniej wartości. Przestrzegamy również wszystkich kupujących, że przy reprezentowaniu w negocjacjach celnych koszty mogą powstać również w systemie IOSS, gdy platforma płaci podatek VAT. W przypadku, gdy przewoźnik (lub urząd celny) naliczy Ci CŁO, VAT i opłaty za reprezentację celną, skontaktuj się z naszym helpdeskiem i poproś sprzedawcę o możliwość zwrotu/refundacji.
Oficjalne informacje znajdziesz TUTAJ.
Uwaga! - Jeśli dane nie zostaną uzupełnione przez przewoźnika, istnieje możliwość, że przesyłka w ogóle nie zostanie dostarczona lub zostanie naliczony duplikat podatku VAT, który można ustalić na podstawie wartości statystycznych.
Poczta Polska
Bieżące informacje: W przypadku, gdy firma doręczajaca (Poczta Polska) po dostarczeniu przesyłki o wartości do 150 EUR zostaniesz poproszony o opłacenie kosztów odprawy celnej przesyłek, przejęcie przesyłki, opłacenie kosztów oraz kontakt nasz dział obsługi klienta, aby dowiedzieć się o możliwości zwrotu kosztów. W tym celu będziesz potrzebować dowodu wpłaty.
Poczta nie dokonuje obecnie poboru należności celno-podatkowych z wykorzystaniem kanałów elektronicznych! Jeżeli otrzymacie Państwo SMS lub email z wezwaniem do opłaty tych należności za pośrednictwem jakiejkolwiek strony internetowej, będzie to próba oszustwa i takiej płatności nie należy realizować!